środa, 22 czerwca 2016

PAKOWANIE WALIZKI - CHINY

Witajcie Kochani!
Przybywam do was z nowym, nieco innym postem niż dotychczas!

Za kilka dni koniec roku szkolnego! Macie już plany na wakacje?
W tym tygodniu wyruszam w kolejną podroż do CHIN!
 


Mimo ciężkiej pracy, która mnie czeka jestem mega podekscytowana i nie mogę się doczekać, aż się tam znajdę.
Co prawda, byłam już w Chinach rok temu, aczkolwiek w innym mieście.
(Jeśli ktoś nie widział postu o mojej poprzedniej podroży do Chin to zapraszam -> KLIK)
Tym razem wyruszam do Guangzhou (KANTON) w południowych Chinach.
 
 Oczywiście będę zasypywać was zdjęciami i postami podczas mojego pobytu!
Tymczasem zapraszam Was do czytania.
Wiem jak trudno jest spakować się na kilkudniowy wyjazd i wziąć najpotrzebniejsze rzeczy, a co dopiero mówić na 2 miesiące!
Przygotowałam, więc dla was krótką notkę o tym, jakie najważniejsze i niezbędne rzeczy zabieram ze sobą do Azji.
Mam nadzieje, że post przyda się nie tylko modelkom, ale i osobom które w przyszłości marzą lub zamierzają odwiedzić któreś z Azjatyckich państw :)

Zapraszam!
 Wszystkie rzeczy, które ze sobą zabieram, uzależnione są oczywiscie od dozwolonej wagi bagażu. 
Najczęściej jest to 23kg (co jest dla mnie naprawdę mało).
Oczywiście pakuje się normalnie jak na każdy inny wyjazd, natomiast w poście zawarłam informacje o tym, jakie niezbędne rzeczy będą mi potrzebne.

Niezbędne Rzeczy:

1. PORTFOLIO - Jedna z najważniejszych rzeczy podczas kontraktu! 
Zawsze zabieram ze sobą książkę ze zdjęciami, które dotychczas skompletowałam. 
Zdjęcia najlepiej wydrukować w Polsce, dlatego że za granicą koszt jest większy, a chyba każdy chce uniknąć dodatkowych kosztów.
2. UBRANIA - Do Chin przylatuje w okresie letnim, będzie duszno i parno ok.30 stopni. Zabieram same letnie, przewiewne ciuchy.
Najlepiej sprawdzą się sukienki (zajmują mało miejsca w walizce).
 Oczywiście nie zapominam o grubszym sweterku czy bluzie.
Większość miejsc jest klimatyzowanych, wtedy jest naprawdę chłodno i łatwo się przeziębić.

3. BIELIZNA - Niezbędnik na każdą sesje zdjęciową w podstawowych kolorach: czarnym, cielistym.

 4. BUTY - Przede wszystkim szpilki jako nieodłączny element castingów, oraz wygodne,sportowe buty.
Zabieram ze sobą ulubione trampki,sandałki,wiązane balerinki i 2 pary butów na obcasie.

 5. KOSMETYKI/PRODUKTY PIELĘGNACYJNE -  Na castingi lekki makijaż jest zalecany, więc warto wziąć podstawowe rzeczy, których używamy na codzień.
Szampony, żele pod prysznic itp. można kupić na miejscu, jednak ja zawsze zabieram je z Polski, żeby nie szukać po sklepach.
6. TORBA/PLECAK - Tu przyda się coś pakowanego, polecam plecak (najbardziej wygodny), w którym zmieści się mdz.in portfolio i szpilki.

 7. JEDZENIE - Nie jestem fanką azjatyckiej kuchni, dlatego zanim przestawię się na Chińskie jedzenie mam pewność, że zawsze mam coś pod ręką.
Na każdy wyjazd zabieram ze sobą przekąski i jedzenie które spokojnie mogę spakować do walizki.

8. LEKI - Na każdym wyjeździe mam ze sobą swoją własną ,,apteczkę"
(plastry,leki przeciwbólowe,).
W Chinach są one drogie i nie zawsze znajdziemy to, co chcemy. 

9. DOKUMENTY - Oczywiście paszport i ksero najważniejszych dokumentów, w razie kontroli.

10. LAPTOP/TABLET - jak dla mnie najważniejsza rzecz na wyjazdach. 
Nie wyobrażam sobie nie mieć kontaktu z najbliższymi.
Przypominam, że w Chinach dostęp do Facebooka, instagrama i większości innych serwisów społecznościowych JEST ZABLOKOWANY. 
Do tego potrzebujemy VPN by z nich korzystać.

11. UBEZPIECZENIE - w Chinach koszty leczenia są bardzo wysokie.
 Najlepiej wykupić sobie podstawowe ubezpieczenie, nigdy nie wiadomo, co może się wydarzyć.

12. PIENIĄDZE - Warto mieć ze sobą trochę gotówki (agencja może nie dać nam kieszonkowego odrazu, bądź jeśli dotrzemy na weekend.) 
Najlepiej wymienić w Polsce na Euro bądź Dolary, a później w Chinach na obecna walutę YUAN.

13. PARASOLKA / ROZMÓWKI CHIŃSKIE - Podczas ostatniego pobytu w Chinach przekonałam się, że pada tam prawie codziennie!
Nawet w najmniej oczekiwanych momentach, podczas słonecznego dnia potrafi się mocno rozpadać, dlatego parasol przyda się na pewno!
Rozmówki Chińskie to strzał w 10tkę! 
Bardzo mało ludzi mówi po angielsku, lub cokolwiek rozumie.

 Warto mieć je ze sobą np.kiedy idziemy do sklepu i nie możemy znaleźć produktu którego szukamy.

Oczywiście oprócz tych niezbędnych rzeczy pakuje jeszcze kilka swoich ulubionych, które chce mieć ze sobą.
Mam nadzieje ze post wam się spodobał!

Mam dla was jeszcze kilka zdjęć z poprzedniego pobytu w Chinach!

 
  

Życzę Wam miłego wieczoru!
BUZIAKI!




2 komentarze:

  1. Ja w tak dalekie podróże często rezygnuje z dodatkowych butów - kupuje na miejscu, żeby zaoszczędzić miejsce ;) Problem pojawia się w powrocie...

    Zapraszam: https://www.mojawalizka.pl

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Powroty zawsze są ciężkie :) Pozdrawiam serdecznie.

      Usuń

Szablon stworzony z przez Blokotka. Wszelkie prawa zastrzeżone.